woensdag 20 januari Kagoshima - Reisverslag uit Yamashitachō, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu woensdag 20 januari Kagoshima - Reisverslag uit Yamashitachō, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu

woensdag 20 januari Kagoshima

Blijf op de hoogte en volg Nancy en Hans

20 Januari 2016 | Japan, Yamashitachō

Goede morgen( 8 u. ) net wakker. Begreep dat er van gister maar een regel doorgekomen is, terwijl wij zelf wel een heel dag verslag hebben. Zal nog even bijpraten.
Na ontbijt zijn we om 9.20u met de Shin Kansen trein naar Kagoshima vertrokken. Onderweg zagen we nog wat sneeuw liggen. Verder reden we veel door lange tunnels en tussen hoge muren langs de spoorbaan. Overstappen in JR Shin Tosu. Ruim 20 minuten vertraging. Rond half 1 waren we in Kagoshima. Bij Tourist office citymap en openbaar vervoer plan opgehaald en naar hotel Dormy Inn. Bagage ingeleverd en weer op verkenning in de buurt.liepen door grote winkelgalerij en lunchten daar bij Japanner. Noodlesoup met veel groenten en pork. Glaasje sake erbij en grote pot thee. Wandelden daarna richting haven en Ferry. Met Ferry varen we over naar vulkaan / schiereiland Sakurajima. Op top dun laagje sneeuw, mooi plaatje. Deden daar bustoer van 1 uur en zagen top van verschillende kanten. Het werd al donker en om 18.00u. Waren we weer met de Ferry terug. In hotel bagage opgehaald en naar onze kamer. In hotel mogelijkheden tot baden en massage. Helaas ongezellig dames en heren gescheiden. Ik besluit op kamer te blijven. Koffers herpakken, opruimen en dagboek schrijven. Hans gaat op het dak bad en sauna uitproberen. Na klein uur is hij terug. En gaan we beneden eten. Japans weer. Noodlesoep . Heerlijke lichte hap voor het slapen gaan! Nog 2 dagen hier en zaterdag reizen we naar Ned. De 26e reizen we door naar huis! Spanje baar het zonnetje