vrijdag 16 januari Fukuoka 2 - Reisverslag uit Susakiuramachi, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu vrijdag 16 januari Fukuoka 2 - Reisverslag uit Susakiuramachi, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu

vrijdag 16 januari Fukuoka 2

Blijf op de hoogte en volg Nancy en Hans

16 Januari 2016 | Japan, Susakiuramachi

Lekker geslapen en na ontbijt op pad!gaan weer aan de wandel.Blauwe lucht en 12 graden. Rond 10 uur gaat er op een plein een soort Food Market open! Je kunt proeven en overal staan ze netjes in de rij voor een hapje.Wij proberen de oesters, jammie.Komen als eerste bij de Kushidaschrijn met mooie details van praalwagens! Mooie tuin ook. Bij het Dazaifu Tenman-gu heiligdom zien we een manneke " pis ". Zien een dienst in de tempel en veel biddende mensen. Mooi beeld van een Stier.bezoeken het Folkloremuseum waar mensen ook een workshop kunnen doen.zagen een weverij waar een vrouw Hakata zijde aan het weven was. Daarna de Tochoji Tempel met het grootste houten Boedha beeld ter wereld, 10 meter hoogte . Onder hetBoedha beeld loopt een gang met " door de Hell van Boedha Sin." gekleurde reliefen afbeeldend de ongelukkige zielen die in de hel verbranden.eindigend in een donkere gang waar
je op de tast verder moet naar het licht! Zagen nog een begraafplaats met mooie tuin. Terug door stad! Hier en daar winkel " torens",immens groot! 17.00u thee in hotel en rust op kamer. Eten van de grill bij Jimmy'

• 17 Januari 2016 - 20:51

Aga Van Sunder:

Hi lieve reisfanaten,
    Wat een ervaringen weer in dat verre land met zijn vele prachtige ( zo ik zie ) tempels. Gaaf hoor !!! En ook al mooie souvenirs ingeslagen om in jullie huis in Spanje neer te zetten? op te hangen ???
    Rustig aan he , niet te zware wandelingen !!!
    Wel heel vreemd dat je dan ook echt niets kunt lezen en hoe gaat het met verstaanbaar maken ??? En duidelijker eigenlijk : antwoord krijgen ???
    Het schiet alweer op zeg ik tegen Hans , time flies dus ENJOY :)