woensdag 13januari - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu woensdag 13januari - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu

woensdag 13januari

Blijf op de hoogte en volg Nancy en Hans

13 Januari 2016 | Japan, Shijōdōri

Het is alweer woensdag,13januari.om de benen even te ontzien heeft Hans een treinrit uitgezocht richting het noordwesten van Kyoto.het zal veel zitten worden en lekker om ons heen kijken! We starten dus in Kyoto rond half 9. Eerste doel Kinosaki-onsen. Een plaats met veel badhuizen en CRAB!! Licht bewolkt weer en goed zicht. Zien veel voorbij komen. Ook hier de huizen hot en tot op elkaar en soms staan ze ook bijna op het spoor. Elke vlakke plek wordt gebruikt. Hier en daar industrie maar steeds meer agrarisch. Vooral veel rijstvelden. Hier en daar leek het op Oostenrijk of Moesel gebied. Na half uurtje reden we de bergen in. Op de hogere gedeeltes zagen we een dun laagje sneeuw liggen. Prachtig om te zien. Reden door heel veel tunnels. Stopten op piepkleine stationnetjes en na 2 1/2 u kwamen we in Kinosaki- onsen aan. Bleek een heel gezellig klein dorpje. Zeker 8 of 9 badhuizen en overal langs de straat kleine termen baden waar de mensen met hun voeten inzaten ( en dan allemaal WiFi-en). Ook een termenbad waar je je ei kon koken!! Wij gingen met een kabelbaan de berg op en hadden prachtig uitzicht naar zee en omgeving. Lunchtijd, heerlijk CRAB gegeten! Tientallen winkels en nog meer restaurantjes die hun waar aanprijsden. We genoten. Ondertussen bijna 3 uur dus op naar de trein voor de terugreis! Gaan met boemeltjes en regelmatig overstappen door de bergen , parallel met de kust. Zien soms de zee en heel veel kleine dorpjes. Rond 5uur zijn we bij Tottori en moeten weer overstappen en wachten. Het duurt langer dan we dachten, maar eten en drinken wat. Rond half 6 is hij bijna donker en zitten we weer in een volgende trein richting pChizu. Daar hebben we eindelijk weer een sneltrein die ons in 3 1/2 uur weer naar Kyoto brengt. Zitten comfortabel en Hans pluist voor morgen nog een mooie trip uit! Om 22.00u op onze kamer! Grote pot thee en dagboek schrijven en nu... In bed!

• 13 Januari 2016 - 16:20

Karin :

Moest zo lachen om die crabben tegen de gevels. En in de kistjes zien ze er erg lekker uit.
    In welke hotels verblijven jullie ? Vond het altijd zo leuk van de vorige verslagen van reis Nieuw Zeeland en Australië waar jullie overnacht hadden. Ik ging dan meteen googelen.
    Tot volgend verslag . J & K

• 15 Januari 2016 - 20:33

Fien:

Het uitzicht op zee bij Kinosaki-onsen is bijna net zo mooi als in Benissa. Wat een leuke reis maken jullie weer.