zaterdag 9 januari Osaka - Reisverslag uit Mimiharachō, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu zaterdag 9 januari Osaka - Reisverslag uit Mimiharachō, Japan van Nancy en Hans Vervoorn - WaarBenJij.nu

zaterdag 9 januari Osaka

Blijf op de hoogte en volg Nancy en Hans

09 Januari 2016 | Japan, Mimiharachō

Na een heerlijke lange nacht goed slapen en een prima ontbijt op onze kamer, zijn we Osaka gaan verkennen. Naar dichtstbijzijnde station gewandeld en een trein dagpas gehaald, geldig alleen voor Osaka. Kaartjes en plattegronden gekregen van stad, treinen en metro. Een erg imposant stelsel!! Het is ook even zoeken maar iedereen is erg behulpzaam!! Nadat we op Omeda station zijn aangekomen in het centrum zijn we naar het Umeda Sky Building & Floating Garden Observation gelopen! Heerlijk weer! Zonnig en zo'n 10 graden. Groot glazen gebouw. Een soort Twin Towers met aan de top, tussen de towers in een een element aan gebracht waardoor je daar rond kunt lopen en prachtig uitzicht hebt over de hele stad!! 173meter hoog. Daarna terug naar het station. Onder de grond is het een hele drukke wereld!! Honderden treinen, duizenden mensen, honderden perrons en alles duidelijk aangegeven via kleuren en lijnen. Na halve dag hadden we het helemaal door! Ook honderden winkeltjes en nog meer eethuisjes!! Ze houden erg van zoet. Het prachtigste gebak gezien. En verder zoveel sushi!!!!! En je ziet ze de hele dag eten. Uiteindelijk weer in de trein en bezochten we Osaka Castle Museum, een oud gerestaureerd Paleis dat de laatste keer in 1931 gerestaureerd was. Ook daar van de bovenste verdieping prachtig uitzicht op de stad. Daarna koffie gedronken in het Historisch Museum . Was bijna sluitingstijd dus niet verder gekeken. Vandaar weer onder de grond terug naar centrum, Namba station. Ondertussen was het donker en zagen de straten er feestelijk uit met alle verlichting.Gewandeld tussen winkels en eethuizen!! Zoveel mensen op de been, je wist soms niet waar je moest kijken! In restaurantje ons tegoed gedaan aan heerlijke sushi en daarna weer met de trein naar ons hotel! Nu bad in en benen omhoog! Veel gezien en veel om over na te praten! Morgen onze laatste dag. Hans denkt al over een planning voor morgen. Zo, jullie zijn weer op de hoogte! Doei.

• 09 Januari 2016 - 14:42

Alie Van Hoevelaken:

Prachtige sushi,en mooie foto van Hans!Ik geniet van het verslag!

• 09 Januari 2016 - 18:21

Karin :

Een andere wereld ! Geniet er van ! Groetjes van uit een 22 graden en zonnig Benissa .

• 11 Januari 2016 - 10:58

Monique:

Heerlijke verslagen die je schrijft. Succes morgen!
    Grtjs Monique